Tate Modern

Igår var jag på Tate Modern med Chris. Var jättefint, har inte varit där förut och det var banne mig på tiden. Var längesedan jag var på konstmuseum nu och länge sedan jag kollade på modern konst. Jag älskar museum med modern konst, man vet aldrig vad nästa rum kommer erbjuda. Jag gillar konst jag inte helt förstår, det ger utrymme för eget tänkande. Vad ville konstnären uppnå? Vad ville han/hon uttrycka och säga? Vad säger det här mig? Om man behöver ställa sig frågan om det verkligen är konst har konstnäran skapat en fråga hos dig och provocerat fram en känsla hos dig och där med lyckats. Men om verkat inte får dig att känna nånting, det är då jag känner att konstnären har misslyckats.
Jag gillar konst och Tate Modern är fantastiskt.
Finast var nog när i vi kollade på det första verkat, en gigantisk conteiner som ställts in i det första enorma (ENORMA!) "rummet" man kommer in i när man kommer in på museet. Man går nämligen in i den och det var helt kolsvart där inne och Chris tog min hand för att inte tappa bort mig. Sen gick vi båda in i väggen där conteinern slutade, haha.

Efter museet gick vi och åt middag tillsammans, var gott och mysigt. Sen drog vi till Holloway road där Malin, som är här och hälsar på mig (hurrahurra!), satt och drack öl med Carolyn. Vi drack några öl och jag överytgade Chris om att han inte alls skulle tillbaka till Essex utan hem till mig. Malin drog till slimeljuset och festade loss med vänner.
Jag och Chris stannande hemma. Lagom till att han åkte imorse kom Malin hem. Nu sover hon och jag borde sätta igång och städa. Ikväll blir det middag för fina människor som Becca och Johnny.

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

sv Åh vad tråkigt :( Beklagar!

2010-02-17 @ 20:39:01
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0